Marketing
Marketing – czym się zajmuje?
Marketing jest procesem społecznym, dzięki któremu grupy i jednostki mogą otrzymać to, czego potrzebują.
Podstawą dobrze zorganizowanego marketingu jest dokładnie przemyślana taktyka i strategia działania. Musi być ona dopasowana do odbiorców docelowych, ponieważ tylko w takim przypadku przyniesie sukces.
Specjaliści ds. marketingu wyróżniają trzy główne zasady marketingowe. Należą do nich:
- zyskowność (w dłuższym horyzoncie czasowym),
- integracja działań marketingowych,
- orientacja na nabywcę.
W marketingu kluczową rolę strategia marketingowa. Jest to sposób, w jaki każda firma chce osiągnąć swoje cele. M. McDonald w swojej książce Marketing Plans. How to prepare them, how to use tchem zaproponował by proces strategicznego planowania był złożony z 10 kroków, które pogrupowano w cztery główne fazy postępowania:
- ustalenie celów (misja, cele przedsiębiorstwa),
- przegląd sytuacji (audyt, przegląd rynku, analiza SWOT),
- formułowanie strategii (założenia, cele i strategie marketingowe, oszacowanie rezultatów, alternatywne plany i kompozycje marketingowe),
- alokacja zasobów i monitoring (budżet, program wdrożeniowy na pierwszy rok).
Jeżeli interesuje Cię oferta jaką jest marketing internetowy czy szeptany skontaktuj się z nami. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Zadzwoń do nas lub napisz!