Marketing Szeptany

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany i internetowy to wszelkie działania i procesy odbywające się za pośrednictwem Internetu i stron www. Mają one na celu pozyskiwanie klientów oraz przesyłanie informacji reklamowej, a powszechny dostęp do Internetu i jego rosnąca już od wielu lat popularność ma ogromny wpływ na to, że reklama internetowa jest obecnie jedną z jej najpotężniejszych odmian.

Wszystkich zainteresowanych ofertą jaką jest marketing szeptany zapraszamy do kontaktu. Nasza firma zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych, dzięki czemu Państwa firma zostanie zauważona przez nowych klientów. Z chęcią przybliżymy również Państwu to, czego dotyczą poszczególne pojęcia związane z propozycją, jaką jest marketing szeptany.

Pozycjonowanie to wszystkie działania zmierzające do tego, aby strona internetowa pojawiała się na jednym z pierwszych miejsc na liście wyników wyszukiwania w różnych wyszukiwarkach internetowych. Wszystkie działania są prowadzone poza witryną docelową. Natomiast optymalizacja to modyfikacja treści na witrynie, na przykład pod kątem fraz lub zmiany w kodzie strony, które nie mają bezpośredniego wpływu na wygląd serwisu.

Marketing szeptany to pojęcie często używane w marketingu oraz reklamie i dotyczy wszystkich działań, jakie podejmują firmy, by wywołać u klientów pozytywną rekomendację dotyczącą ich produktu czy usługi. Jest to bardzo ceniona forma promocji, ponieważ jak wynika z badań ludzie o wiele łatwiej uwierzą opinii np. swojego znajomego niż reklamie w radiu czy telewizji. Współcześnie wzrost liczby serwisów na których użytkownicy mogą wyrażać swoje opinie i są odpowiedzialni za tworzenie treści znaczenie ułatwiają wymianę rekomendacji odnośnie wybranych produktów i usług.

Formy marketingu szeptanego

  1. Evangelist marketing – to forma marketingu, która polega na tak dużym wpłynięciu na klienta, że on sam zaczyna przekonywać innych do używania wybranego produktu.
  2. Brand blogging – polega na tworzeniu blogów i uczestniczeniu w tzw. blogosferze, dzieląc się wiadomościami, o których społeczność chce rozmawiać.
  3. Community marketing – to forma reklamy polegająca na wspieraniu społeczności, które mogą się podzielić opinią z innymi użytkownikami.
  4. Product seeding – jest działaniem polegającym na rozdawaniu próbek odpowiednim osobom, które mogą potem wydać o nim pozytywną opinię, np. wpływowym bloggerom.
  5. Cause marketing – to wspieranie kwestii społecznych, dzięki czemu zdobywamy szacunek i uznanie odpowiednich ludzi.
  6. Trendsetting – promowanie mody na wybrane produkty, wpływanie na potencjalnych klientów bazując na ich chęci naśladowania.
  7. Caual marketing – to promowanie równoległe, czyli wpływanie za pomocą jednego produktu lub usług, nie związanych z podstawowym celem promocji.

Jeśli są Państwo zainteresowani ofertą, jaką jest sprzedaż w internecie, tanie pozycjonowanie stron internetowych, optymalizacja i marketing internetowy zapraszamy do kontaktu!